Mistrzowie polskiego kina w Stambule

Symboliczna liczba 600 opisująca tyleż to juz lat przyjaźni polsko tureckiej sprowadza do Stambułu cuda.

Nadal w Istanbul Modern można obejrzeć filmografię Kieślowskiego, a już zaraz, w czwartek, rozpocznie się trwający dwa tygodnie Festiwal Mistrzów Polskiej Szkoły Filmowej. Kto ma zatem chęć zobaczyć filmy Kawalerowicza, Wajdy, Polańskiego lub Hasa, może wybrać się do muzeum Pera. Bilety kosztują symboliczne 5Tl, a filmy zostaną wyświetlone z tureckimi napisami. Z filmów Jerzego Kawalerowicza obejrzeć będzie można mistrzowską Matkę Joannę od Aniołów i Pociąg. Szkoda, że nie ma Salta, ale może następnym razem, i oby szybciej niż za kilkaset lat;)

Screenshot_1

 

Autor: Eyen

Początki mojej etnograficznej przygody sięgają laboratorium etnograficznego na warszawskiej etnologii w ramach którego miałam szansę pojechać na pierwsze badania terenowe do zachodniej Macedonii. Przez kolejne lata byłam zaangażowana w badania dokumentujące relacje społeczne i etniczne na pograniczu macedońsko-albańskim oraz migrację z Macedonii do Włoch. Przez kilkanaście miesięcy mieszkałam w stolicy Macedonii, Skopje, jako stypendystka programu CEEPUS, oraz wolontariuszka programu Młodzież w Działaniu. Równolegle do antropologii ukończyłam magisterskie studia z ochrony środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i przez rok po obronie pracowałam jako koordynatorka projektu promującego recykling w jednym z Warszawskich stowarzyszeń. W styczniu 2011 dostałam się na studia doktoranckie jako stypendystka programu TUBITAK-BIDEB na uniwersytecie Yeditepe i przeprowadziłam się do Turcji. Moje badania dotyczyły tożsamości muzułmanów z zachodniej Macedonii w kontekście migracji i więzi z Turcją. Od roku 2017 kontynuuję studia na wydziale antropologii Uniwersytetu Oslo.

Skomentuj

